Menzis is de op één na klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland. We eindigden in de categorie 'verzekeraars' net achter DSW. Univé eindigde als derde in de rangschikking.
Menzis eindigde in de algemene rangschikking, met alle negen branches, als vijftiende. Dat is een flinke stijging ten opzichte van plek 67 vorig jaar. We werden door klanten beoordeeld met een 7,92.
In deze video wordt de rangschikking toegelicht.
Over de prijs
De prijs wordt uitgereikt door het onafhankelijke onderzoeksbureau MarketResponse. Voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen. Elk groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. De winnaar wordt bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten, dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door MarketResponse.
In totaal verzamelde MarketResponse 37.702 beoordelingen over 321 bedrijven, verdeeld over negen branches. 181 bedrijven hebben de ondergrens van minimaal 75 waarnemingen behaald. Om in de top 50 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland te komen is een minimale score van 7,70 nodig. Vorig jaar was dit 7,95.
Lees ook het bericht over onze nominatie