SamenGezond, het grootste gezondheidsprogramma van Nederland dat op initiatief van Menzis is ontwikkeld, lanceert morgen een nieuwe campagne.
De campagne, gemaakt door Reclamebureau Roorda, is in een nieuw jasje gestoken. Waar in eerdere campagnes de balans tussen gezonde & ongezonde producten zichtbaar was, brengt SamenGezond nu mensen in beeld en laat ze aan de hand van voorbeelden zien dat gezond ook gemakkelijk kan zijn, of gezellig, of afwisselend, of voordelig.
Wiet de Ronde, manager SamenGezond: ‘Een gezonde leefstijl helpt mensen om meer leefkracht te krijgen, geeft een hogere kwaliteit van leven en zorgt ervoor dat je mee kan doen in de maatschappij. Een gezonde leefstijl helpt ook in het voorkomen van een chronische ziekte. Met SamenGezond geven we mensen een steuntje in de rug voor die gezonde leefstijl. Bijvoorbeeld door mensen bewust te maken wat zij zelf kunnen doen om in beweging te komen of een gezonder gewicht te bereiken. We bieden verschillende vormen van coaching en eenvoudig in te stellen Weekdoelen, zodat we deelnemers kunnen helpen om in kleine stapjes gezond gedrag te leren volhouden. Daar draagt deze campagne aan bij.’
Boodschap gericht op de 'gezelligheidszoeker'
De doelgroep voor deze campagne is de zogenaamde ‘’gezelligheidszoeker’’. Dit zijn in het algemeen mensen die houden van het goede leven. Vaak weten zij wel dat ze iets aan hun gezondheid moeten doen, maar ze weten niet goed waar ze moeten beginnen. Ook denken ze dat dat een gezond leven moeilijk, ongezellig, niet lekker, tijdrovend én duur is. Een gezonde leefstijl lijkt daarmee in hun ogen meer geschikt voor de health freaks.
Gezond & …
Voor SamenGezond de hoogste tijd om het tegendeel te bewijzen en te laten zien dat deze vooroordelen niet altijd kloppen. SamenGezond maakt een gezonder leven verrassend toegankelijk en helpt bovendien om een nieuwe leefstijl vol te houden. De boodschap wordt in de nieuwe campagne duidelijk gemaakt door een combinatie te maken tussen gezond &makkelijk, gezond & afwisselend, gezond & voordelig, gezond & lekker. De campagne start op 7 oktober en loopt afwisselend door op tv, radio en online tot en met het einde van het jaar.
Over SamenGezond
SamenGezond is het grootste gezondheidsprogramma van Nederland en biedt gebruikers een steuntje in de rug bij een gezonde leefstijl. Het heeft op dit moment ruim 405.000 deelnemers. De inhoud wordt ontwikkeld en gecheckt door onafhankelijke experts. Er wordt samengewerkt met onder meer het Kenniscentrum Sport en Bewegen, TNO, De Hartstichting en de Rijksuniversiteit Groningen. 45.000 tot 50.000 deelnemers maken maandelijks gebruik van de app. Deze biedt een online coach die helpt gezonde keuzes leuker en makkelijker te maken. Met Weekdoelen van SamenGezond worden deelnemers in kleine stapjes uitgedaagd om gezond gedrag te starten en vol te houden door de inzet van beloningen.
SamenGezond biedt alle Nederlanders hulp op het gebied van beweging, stoppen met roken, voeding, ontspanning en slaap. Het programma is ontwikkeld op initiatief van Menzis. SamenGezond kan door iedereen gratis gebruikt worden, daarvoor hoeft een deelnemer zich niet bij Menzis te verzekeren.