In ons inkoopbeleid herkent u onze vier pijlers: substitutie, doelmatigheid, kwaliteit en controle op zorgkosten. Deze zijn niet veranderd ten opzichte van voorgaande jaren. Nieuw hierin is de pijler: meerwaarde voor de klant. Onze klanten willen weten waar ze aan toe zijn in de zorg. Zorg is niet overal hetzelfde en kost niet overal hetzelfde. Die verschillen willen we voor hen inzichtelijk maken, zodat zij hun eigen afwegingen kunnen maken. We vertrouwen op uw medewerking om dit mogelijk te maken.
In 2017 continueren we de koers die is ingezet, met als doel kwalitatief goede en betaalbare zorg voor onze klanten. Vanuit onze regionale focus breiden we met een aantal zorgaanbieders van geestelijke gezondheidszorg en medisch specialistische zorg de partnerships verder uit. Samen willen we de kwaliteit verbeteren, waar mogelijk de zorg naar de eerste lijn substitueren en het regionale zorglandschap toekomstbestendig maken.
Samengevat:
- Continuering van huidige koers
- Samenwerking met kernregio's en gemeenten
- Vermindering van administratieve lasten
Download hierboven het algemene inkoopbeleid voor meer informatie over de speerpunten voor 2017.