Hoe kan ik contact opnemen met VECOZO?
De afdeling Support van VECOZO is telefonisch bereikbaar op
- maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 17.00 uur
- vrijdag van 09.00 tot 15.30 uur
Telefoonnummer: 013 – 46 25 641
Meer contactgegevens staan vermeld op de
website van VECOZO.
Hoe weet ik of de bevestiging van de vragenlijst in het VECOZO Zorginkoopportaal goed is gegaan?
Na inloggen in de Uitvraagmodule krijgt u een overzicht van de voor u klaarstaande vragenlijst(en).
Elke vragenlijst heeft een status. Hierdoor kunt u zelf de stand van zaken inzien en beheren.
Een vragenlijst kan één van de volgende statussen hebben:
- Inzienbaar: Beantwoordingstermijn nog niet actief (gaat open in de toekomst) of niet meer
actief (verstreken). In het geval de beantwoordingstermijn verstreken is, is de vragenlijst
niet bevestigd.
- Open & niet bevestigd: Vragenlijst kan beantwoord worden. Een eventuele
beantwoording is nog niet bevestigd. De beantwoordingstermijn is nog niet verstreken.
- Open & bevestigd: Vragenlijst beantwoord en bevestigd. De beantwoording kan nog
gewijzigd worden. De beantwoordingstermijn is nog niet verstreken.
- Inzienbaar & bevestigd: Vragenlijst beantwoord en bevestigd. De beantwoording kan niet
gewijzigd worden; tenzij de zorgverzekeraar de vragenlijst weer openstelt.
Hoe weet ik of het accepteren van het contract goed is gegaan?
Na inloggen in de Contracteermodule krijgt u een overzicht van de voor u klaarstaande contact(en).
Elk contract heeft een status. Hierdoor kunt u zelf de stand van zaken inzien en beheren.
De meest voorkomende statussen zijn:
- Voorstel: Overeenkomst die is voorgesteld aan de zorgaanbieder.
- Geaccepteerd: Overeenkomst die is geaccepteerd door de zorgaanbieder.
- Geweigerd: Overeenkomst die is geweigerd door de zorgaanbieder.
- Vervallen: Een voorgestelde overeenkomst krijgt de status ‘Vervallen’ als deze is ingetrokken door de zorgverzekeraar.
- Verouderd: Een overeenkomst krijgt de status 'Verouderd' indien er een nieuwe versie van de overeenkomst is.
Hoe werkt het VECOZO Zorginkoopportaal?
Uitleg over het aanbieden van een Menzis overeenkomst via het VECOZO Zorginkoopportaal kunt u terugvinden in
dit informatie filmpje.
Op de website van VECOZO kunt u per module een handleiding inzien. Wij adviseren u de betreffende handleiding te openen wanneer u voor de eerste maal gebruik maakt van het VECOZO Zorginkoopportaal.
Ik ben contactpersoon maar heb geen toegang tot het Zorginkoopportaal.
De contactpersoon is het eerste aanspreekpunt voor VECOZO en is degene die namens de praktijk certificaten mag aanvragen en wijzigen, en hiervoor per post en e-mail de noodzakelijke gegevens ontvangt. De contactpersoon is door een tekenbevoegd persoon gevolmachtigd bij de aanmelding van de praktijk of instantie bij VECOZO. Als contactpersoon kunt u - als u bent ingelogd op de website van VECOZO - bovendien online certificaten aanvragen en wijzigingen doorgeven.
U bent echter niet automatisch ook geautoriseerd voor de diensten van VECOZO, zoals het Zorginkoopportaal. Voor het aanvragen van autorisatie voor een dienst zelf, dient u een aparte aanvraag in te dienen. Neem hiervoor contact op met VECOZO via de helpdeks of website.
Ik kan in het VECOZO Zorginkoopportaal een contractvoorstel niet accepteren.
Als u alleen geautoriseerd bent voor het bekijken van contracten, dan kunt u deze niet accepteren of weigeren. In dat geval ziet u in het vak ‘Contract beoordelen’ alleen de knop ‘Annuleren’. Bent u bij de Kamer van Koophandel geregistreerd als tekenbevoegde voor uw organisatie, dan kunt u ook autorisatie aanvragen voor het beoordelen van contracten. Op de
website van VECOZO vind u meer informatie over aanmelden en autorisaties.
Ik kan met mijn Apple computer niet inloggen op VECOZO.
Officiële Apple Mac OS besturingssysteem en browser (Safari) wordt niet ondersteund door VECOZO.
Daarentegen wordt Firefox (meest recente versie) als browser wel ondersteund; het kan dus zijn dat bepaalde diensten van VECOZO wel op een Apple werken als daarop Firefox is geïnstalleerd. Deze combinatie wordt echter door VECOZO niet actief ondersteund.
Meer informatie kunt u lezen op de
website van VECOZO.
Ik wil graag een overeenkomst aanvragen, maar zie geen vragenlijst klaarstaan in het Zorginkoopportaal van VECOZO.
U dient in te loggen in de Uitvraagmodule met het certificaat dat is gekoppeld aan uw praktijk AGB-code. U kunt dit na inloggen in het Zorginkoopportaal nog wijzigen door te klikken op uw gegevens rechtsboven in het scherm. Ziet u de vragenlijst van Menzis niet staan, neemt u dan contact op met Menzis.
Kan ik in het VECOZO Zorginkoopportaal eerst de overeenkomst inzien voordat ik de vragenlijst invul of overeenkomst digitaal onderteken?
In de Contracteermodule kunt u de concept overeenkomst inzien voordat u deze accepteert. U kunt contractvoorstel in PDF-formaat bekijken door op de knop Bekijk contract te klikken.
Wanneer in de vragenlijst een tabblad "Concept overeenkomsten" aanwezig is kunt u In de Uitvraagmodule ook het contractvoorstel in PDF-formaat bekijken.
Kan ik in het VECOZO Zorginkoopportaal tussendoor de vragenlijst afsluiten, worden al mijn antwoorden bewaard?
• Door naar de volgende pagina van de vragenlijst te gaan worden uw gegeven antwoorden op deze pagina opgeslagen.
• Tijdens het invullen of wijzigen van de vragenlijst is het op elk moment mogelijk om de vragenlijst en/of applicatie te verlaten. Alle, tot de huidige pagina, ingevulde antwoorden zijn automatisch opgeslagen en zullen worden bewaard voor een volgende keer inloggen.
• Home is een vaste button waarbij u door hierop te klikken altijd terugkeert naar het startscherm van de Uitvraagmodule. Eventueel gegeven antwoorden op de desbetreffende pagina worden op dat moment niet opgeslagen.
• Tijdens het invullen of wijzigen van de vragenlijst is het op elk moment mogelijk om naar de vorige pagina terug te gaan. Doorgaan naar de volgende pagina is enkel mogelijk wanneer alle vragen op de pagina correct en volledig zijn ingevuld.
Via welke link kan ik met een VECOZO certificaat inloggen op de Contracteermodule van VECOZO?
Dat kunt u doen met
deze link: https://contracteren.zp.vecozo.nl
Via welke link kan ik met een VECOZO certificaat inloggen op de Uitvraagmodule van VECOZO?
Dat kunt u doen met deze link: https://uitvragen.zp.vecozo.nl
Waar op de website van VECOZO kan ik de handleidingen vinden?
Waar vind ik meer informatie over het VECOZO Zorginkoopportaal?
Waar vind ik op de website van VECOZO meer informatie over het certificaat?
Meer informatie over VECOZO certificaten kunt u vinden via de
website van VECOZO of via de VECOZO helpdesk.
Waarom krijg ik een foutmelding bij het invullen van de vragenlijst in het VECOZO Zorginkoopportaal?
Zorg er altijd voor dat u werkt in de internetbrowser als waarin u uw persoonlijke certificaat geïnstalleerd heeft. Sluit desnoods alle geopende browsersessies af en start een nieuwe internetbrowser op. Als dit de foutmelding niet oplost, neemt u dan contact op met de afdeling Support & Administratie van VECOZO.
Waarom krijg ik in de Contracteermodule van het VECOZO Zorginkoopportaal een benodigde overeenkomst niet te zien?
•Selecteer na het inloggen de gewenste AGB-code. Dat kan als er meerdere AGB-codes aan uw certificaat gekoppeld zijn. Ook op volgende pagina’s kunt u linksboven in het scherm altijd nog van AGB-code wisselen.
•Menzis heeft u (nog) geen overeenkomst aangeboden. Bent u ervan overtuigd dat u ook overeenkomst moet ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier wat u onderaan deze pagina aantreft.
•Zijn bovenstaande oorzaken niet van toepassing, neem dan contact op met de afdeling Support & Administratie van VECOZO.
Waarom krijg ik in de Uitvraagmodule van het VECOZO Zorginkoopportaal een benodigde vragenlijst niet te zien?
•Selecteer na het inloggen de gewenste AGB-code. Dat kan als er meerdere AGB-codes aan uw certificaat gekoppeld zijn. Ook op volgende pagina’s kunt u linksboven in het scherm altijd nog van AGB-code wisselen.
•Bepaalde vragenlijsten worden alleen aan geselecteerde zorgaanbieders beschikbaar gesteld. Bent u ervan overtuigd dat u de vragenlijst ook ter beschikking zou moeten krijgen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
•Zijn bovenstaande oorzaken niet van toepassing, neem dan contact op met de afdeling Support & Administratie van VECOZO.
Wanneer moet ik contact opnemen met de helpdesk van VECOZO en wanneer met Menzis?
Heeft u vragen of problemen met de werking van of toegang krijgen tot het Zorginkoopportaal (en de modules)? Dan kunt u contact opnemen met de afdeling Support van VECOZO. Inhoudelijke vragen over uw contract kunt u aan ons stellen via het contactformulier wat u onderaan deze pagina aantreft of via telefoonnummer 088-2224000, keuze menu optie 2.
Wat is de VECOZO Contracteermodule?
De Contracteermodule is een onderdeel van het VECOZO Zorginkoopportaal. Met de Contracteermodule is het voor de zorgaanbieder mogelijk om een door de zorgverzekeraar aangeboden contractvoorstel elektronisch af te handelen. De contractvoorstellen worden in deze module vastgelegd en blijven te raadplegen. Ook na akkoord blijft het mogelijk het contract in te zien.Een uitleg over het Zorginkoopportaal en de diverse modules vindt u op de
website van VECOZO.
Wat is de VECOZO Uitvraagmodule?
De Uitvraagmodule is een onderdeel van het VECOZO Zorginkoopportaal. De Uitvraagmodule is een module die vragenlijsten bevat en kan door de zorgverzekeraar om diverse redenen ingezet worden..Een uitleg over het Zorginkoopportaal en de diverse modules vindt u op de
website van VECOZO.
Wie is de VECOZO contactpersoon van mijn instantie?
Om te zien wie de contactpersoon van uw instantie is logt u in met uw persoonlijk certificaat en klikt u rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer onder uw certificaatnaam. Op het volgende scherm ziet u dan o.a. de gegevens van de actuele contactpersoon.