- Geen winstoogmerk
- Ruim 1,4 miljoen leden
- Klantwaardering 8,3*
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
Wachtlijstbemiddeling
Korter wachten op zorg. Onze Zorgadviseurs helpen u graag. Zo wachtten onze klanten in 2024 gemiddeld 14 weken korter op zorg.
Wij helpen u met wachtlijstbemiddeling
Wacht u op zorg in het ziekenhuis, een kliniek of geestelijke gezondheidszorg? En duurt het het te lang? Kijk dan hieronder of de wachttijd binnen de landelijke norm valt. Valt uw afspraak buiten de norm? Dan kunnen wij u helpen. Ook kunt u zelf zoeken naar een andere zorgaanbieder. Hieronder leest u hier meer over. Houd er rekening mee dat wij bij spoed niet kunnen bemiddelen. Neem hiervoor contact op met uw huisarts of huidige behandelaar.
1. Treeknorm
Lang wachten is natuurlijk niet fijn. Toch lukt het zorgaanbieders soms niet om iedereen tegelijk te helpen. Daarom hebben we landelijke afspraken gemaakt over wachttijden. Dit noemen we de treeknorm.
2. Wachttijden bekijken
Benieuwd of u bij een andere zorgaanbieder sneller bent geholpen? Bekijk dan wat de wachttijd is per zorgsoort.
3.Gecontracteerde zorgaanbieder
Heeft u een zorgaanbieder gevonden waar u sneller terecht kunt? Controleer dan altijd of de zorgaanbieder een contract heeft met ons. Dit kan in de Zorgvinder.
Een andere zorgaanbieder gevonden?
Heeft u een gecontracteerde zorgaanbieder gevonden waar de wachttijd korter is? Dan mag u contact opnemen met de betreffende zorgaanbieder. Zij regelen het verder voor u.
Hulp nodig
Komt u er zelf niet uit of heeft u hulp nodig bij wachtlijstbemiddeling? Wij helpen u graag verder.
Vul hiervoor het formulier in. Wij nemen uiterlijk de eerstvolgende werkdag contact met u op.
Kinderzorglijn
Heeft u vragen over zorg of een behandeling voor uw kind en wilt u weten waar u (sneller) terechtkunt? Wij helpen u verder.
Meer informatie
Andere zorgvragen
Wij helpen u ook met andere zorgvragen:
Contact met Zorgadvies
Stel uw vraag via het formulier. Onze Zorgadviseurs nemen uiterlijk de eerstvolgende werkdag contact met u op. Het formulier is de snelste manier om antwoord te krijgen op uw vraag.
Wilt u toch liever bellen? Dan gaat de uitvraag telefonisch en wordt u de eerstvolgende werkdag teruggebeld. U kunt ons op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur bereiken via telefoonnummer 088 222 4042.
Andere vraag
Staat uw vraag er niet tussen? Of heeft u een bemiddelingsvraag over een ander onderwerp of een vraag over vergoedingen, declaraties, betalingen, uw polis, de status van uw machtigingsaanvraag of eigen risico?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze collega's helpen u graag verder.