“Jaar op jaar laat Menzis zien de mens centraal te stellen in haar klantbediening.” Stichting Gouden Oor trekt deze conclusie na de audit die zij dit najaar uitvoerde bij Menzis. Reden voor de auditoren om ons het tweede niveau van de Gouden Oor Erkenning te laten behouden.
Samen uitdaging aangegaan
Afgelopen voorjaar wisten we het Gouden Oor niveau 2 te behalen. “Een prachtige prestatie die ons veel bewondering en waardering opleverde”, vertelt Richard Wijnalda, manager Klachtenmanagement bij Menzis. “Het zette ons meteen voor een nieuwe uitdaging: dit tweede niveau blijvend en groeiend waarmaken. Die hebben we met beide handen aangegrepen. Het resultaat van onze gezamenlijke inspanningen hiervoor is direct zichtbaar in het oordeel van Stichting Gouden Oor.”
Hoofdrol voor medewerkers
Gouden Oor stimuleert organisaties maximaal te luisteren naar hun klanten. Daarvoor onderzoekt de stichting elk jaar het luisterend vermogen van organisaties. In de meest recente audit scoorde Menzis 83 van de 100 punten. “Verbeteren en innoveren zijn voor Menzis een constante geworden. Er zijn bewezen stappen gezet in het optimaal klantgevoelig inrichten van de organisatie. Daarin hebben de medewerkers een belangrijke rol. Enerzijds doordat zij worden toegerust met de juiste kennis en vaardigheden. En anderzijds doordat voor hen een werkklimaat wordt geschept, waarin zij kunnen werken aan hun eigen ontwikkeling”, lichten de auditoren toe.
Op 24 november nam Richard Wijnalda de erkenning en het bijbehorende schild in ontvangst van auditleider Peter Kerkhof.