Premie blijft gelijk, klantenaantal groeit
Door de inzet van reserves kon Menzis de premie voor 2018 gelijk houden. Deze inzet was afgelopen jaar € 41 per betalende verzekerde, ofwel totaal € 69 miljoen. Daarnaast groeide Menzis in 2017 met ruim 38.000 klanten. Klanten bleven de verzekeraar, meer dan voorgaande jaren, trouw. Frank vervolgt: “Ondanks dat we een positief resultaat behalen, zien we de druk op de zorgkosten verder toenemen. Om deze kostenontwikkeling te beheersen zet Menzis onder andere in op waardegerichte zorginkoop. Voor onze verzekerden gaan we voor de hoogste kwaliteit en waarde voor elke uitgegeven euro aan zorg. Daarvoor sluiten we meerjarencontracten met zorgaanbieders. Ook richten we ons op preventie met innovatieve oplossingen en diverse eHealth toepassingen. We versterken de leefkracht van onze verzekerden.”
Voorkomen is écht beter dan genezen
“We zijn er van overtuigd dat door preventie en positieve gedragsverandering veel gezondheidswinst te behalen is”, aldus Frank. “Daarom ondersteunen we klanten in het versterken van hun leefkracht, onder andere met het Menzis SamenGezond programma en de nieuwe SamenGezond app.” De app, een gezondheidscoach die altijd binnen handbereik is, is voor iedereen beschikbaar. Dus ook voor niet-Menzis klanten. Op deze manier kunnen gebruikers zelf ook een belangrijke bijdrage leveren aan betaalbare zorg. “Na de lancering van de app, afgelopen oktober, hadden we in krap drie maanden ruim 70.000 app-gebruikers. Eind 2017 telde het online platform 820.000 gebruikers. En deze aantallen blijven stijgen. Daar zijn we trots op.”
Nog meer weten over het jaar 2017?
Ga dan naar ons online maatschappelijk jaarverslag